Forældresamarbejde

I Guldsmeden vægter vi samarbejdet med jer forældre meget højt, og vi mener, at et godt og forpligtende samarbejde mellem forældre og personale skaber det bedste grundlag for jeres barns trivsel, læring og udvikling. Det har stor betydning for jeres barn, at vi voksne, der er omkring barnet, har et godt samspil og en god tone, og at vi møder hinanden med tillid og respekt.

I hverdagen lægger vi vægt på at:

• det altid skal være muligt for jer forældre at få en samtale med stuens pædagog eller lederen. I kan altid bede om en samtale. Det kan være, fordi I har en bekymring, eller ”bare” fordi I har brug for at vende, hvordan det går med jeres barn.
  • I giver os besked, hvis der er opstået/hændt noget, der har eller kan have betydning for jeres barns almindelige trivsel.
  • I ved, at vi altid vil kontakte jer, hvis vi har en bekymring i forhold til jeres barn, eller hvis der har været en særlig situation eller hændelse i løbet af dagen.

Aula

Vi kan godt lide at fortælle om, hvad vi laver i hverdagen, og det gør vi selvfølgelig i småsnakkene, når I henter, men vi bruger også Aula rigtig meget. Det gør vi for eksempel, når vi sender billeder og beskrivelser ud af, hvad der er sket i løbet af dagen.

Forældresamtaler og forældremøder

Vi har flere faste samtaler, som vi holder i den tid, jeres barn går hos os. Den første er allerede inden jeres barn er startet i Guldsmeden. Omkring tre måneder efter, jeres barn er startet, tilbyder vi en samtaler hvor vi taler op opstarten og generel trivsel. Herefter tilbyder vi trivselssamtaler en gang årligt. I vil som forældre blive inviteret til samtalen af stuepersonalet. Derudover har i altid mulighed for at få en samtale med personalet fra stuen eller lederen, hvis i bekymret for jeres barn eller blot har brug for at dele eller tale med os om noget.

Vores forældremøder holder vi en til to gange om året.

Forældreråd

Forældrerådet har indflydelse på børnenes hverdag i institutionen. Det er sammensat af forældrerepræsentanter, medarbejderrepræsentanter og den pædagogiske leder.

I forældrerådet er du med til at diskutere og definere de værdier, som ligger til grund for den pædagogik og de aktiviteter, som børnene og de voksne er sammen om her i Guldsmeden. Du har derfor mulighed for at præge institutionen på mange niveauer. Du kommer tæt på enhedens dagligdag og lærer medarbejderne og de andre forældre at kende.

Forældrerådet holder møder fire gange om året. Du kan se referater fra forældrerådets møder på Aula.

Forældrebestyrelse

I Københavns Kommune er alle dagtilbud organiseret i klynger, og hver klynge har en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastsætter principper for klyngens arbejde og for samarbejdet mellem institutionen og hjemmet. Forældrebestyrelsen består af forældrerepræsentanter fra alle enheder i klyngen, personalerepræsentanter og klyngelederen.

Forældrerepræsentanten bliver valgt blandt medlemmerne i institutionens forældreråd. Forældrebestyrelsen holder møder fire gange om året.

Du kan læse mere om, hvordan du som forældre kan få indflydelse på dit barns hverdag her.